dinsdag, 06 augustus 2013 08:48

De liefde tussen gezond eten, sporten en afvallen!

Geschreven door 
Beoordeel dit item
(0 stemmen)
Wat zijn jouw redenen om deze zonnige liefde te laten opbloeien? 




Twee weken geleden kreeg ik de vraag: “Wil je eens iets meer vertellen over de combi van vitaal eten, sporten en afvallen?”.




Dat is een interessante vraag, dus daar vertel ik jullie graag iets meer over! Al zou ik er het liefst een BOEK over schrijven!




Als eerste is het altijd heel nuttig om jouw motivatie te kennen.




    Wat is voor jou de echte reden dat je wilt gaan sporten?

   Wat is voor jou de echte reden dat je anders wilt gaan eten.

    Wat is voor jou de echte reden dat je graag af wilt vallen? 




Ik wil meer energie hebben!

Ik wil mijn kids het goede voorbeeld geven.

Ik wil me weer sexy voelen!

Ik wil dat mijn man/vrouw ook mee gaat doen.

Ik maak me zorgen. Er zijn ziektes in de familie zoals diabetes, hartziektes, hoge bloeddruk of hoog cholesterol.



Wat is de echte reden om beter voor jezelf te gaan zorgen? Dat is stap 1 naar jouw succes hierin. Door preciés te weten WAAROM je het doet, is je doel duidelijker en neem je de stap makkelijker. Maak de veranderingen die jij graag wilt!

 

 

Wat gaat het me opleveren? 


✚  Gezond eten én bewegen zal je alert maken. Het zal je lichaam en geest daadwerkelijk een wakkerder gevoel geven.

✚  Je lichaam krijgt de voedingsstoffen die het zo nodig heeft. En dan veranderd er al heel snel veel met hormonen en in de cellen, waardoor je energie gevoel een boost krijgt. 

✚  Ook je humeur zal al heel snel verbeteren. Chemisch stofjes doen snel hun werk. Je zult je trots voelen, je voelt je direct mooier. Je zelfvertrouwen krijgt een boost. Ons lichaam werkt heel vernuftig!

✚  Als je overgewicht hebt zul je af gaan vallen, ongetwijfeld!

✚  Bewegen én gezond eten helpen tegen stress. Veel van ons hebben tegenwoordig dagelijks stress. Het zijn niet meer de letterlijke beren op de weg tijdens het jagen, en stress door hongersnood hebben wij hier gelukkig ook niet. Toch zijn er dagelijks onwaarschijnlijk veel taken, prikkels, verplichtingen en willen we vaak te veel.

✚  Deze stress zorgt voor een verhoogd cortisol level in ons lijf. Als dit lang duurt geeft het veel problemen. Waaronder mogelijk een verstoorde glucosestofwisseling, die kan zorgen voor overgewicht. Kilo's die er niet meer af willen.




Hoe begin ik!?


Sommige mensen gaan door het leven met weinig energie en weinig vrolijkheid. Wat zij zich niet realiseren is dat door 2 kleine veranderingen op de dag in te voeren dit al een WERELD van verschil kan gaan maken!

Zorg dat je belangrijkste maaltijd van de dag heel gezond en puur wordt én zorg dat je iedere dag een half uur in de buitenlucht beweegt. Op welke manier dan ook!



Alle gezonde veranderingen die jij maakt zullen je kids ook zien. En als jij anders gaat eten doen zij dat ook! Voorkom daarmee dat je kinderen ooit hoeven te lijnen. Maak een goeie basis voor jou én voor hen!



Gezond eten hoeft niet perse te gaan over heel weinig of veel minder calorieën eten. Van gezond voedsel, moet je best héél veel eten om te veel calorieën binnen te krijgen. En met het goede voedsel weet je lichaam gewoonweg beter om te gaan. Het zal balancerend werken op je lijf en geest.



Bewegen:

✔  Maakt gelukmakende endorfine aan!

✔  Is meditatie in beweging, maak je hoofd leeg!

✔  Verbetert je humeur direct!

✔  Verbruikt cortisol! (Maar let op.....jezelf helemaal over de kop sporten werkt juist stress in de hand)

✔  Zorgt ervoor dat je trek in gezonder eten krijgt.

 

Gezond eten:

✔  Geeft je lichaam direct betere voedingsstoffen die het nodig heeft.

✔ Zorgt binnen 1 tot 2 weken al voor een heel ander gevoel van energie.

✔  Is een directe gezondsheidsverbetering voor nu en voor later. (voor jou en je gezin)

✔  Zorgt voor meer puf om ook daadwerkelijk te gaan bewegen.

 

En de liefde met afvallen, die komt dan als vanzelf!


Zo zie je dat gezond eten en bewegen een vicieuze cirkel vormen. Blijf op de bank liggen en je zult meer trek in slecht voedsel houden. Blijf ongezond eten en de puf om te sporten zal je ontbreken. 



VITAAL doen!



Pluk jezelf uit de bank en ga sporten, wandelen, fietsen of wat je maar wilt! En je zult spoedig ander eten gaan kiezen. Of ga eerst gezond eten en zodra je na 1 a 2 weken meer energie krijgt, ga je ook meer bewegen!


Er is geen gulden regel in wát gezond eten voor JOU is.

Er is geen boek dat jou kan vertellen welke manier van bewegen JOUW ideale sport is.
 
Je zult zelf op zoek moeten gaan en gaan ervaren wat werkt voor jou én wat je leuk vindt! En er is geen MENS die dit voor jou kan doen.
You need YOU!



ALS je wilt afvallen is het zeker dat bewegen én gezond eten je gaat brengen waar je wilt zijn.

Maar ook als je niet hoeft af te vallen zal beweging en gezond eten je een veel fijner gevoel in body en mind geven!



Veel plezier!
 




Deel hieronder alsjeblieft je vragen en je tips voor alle andere lezers! Dank je wel!
Groetjes, Sandra

Lees 2467 keer Laatst aangepast op vrijdag, 22 augustus 2014 13:38

2 reacties

  • Reactielink Sandra Woldering woensdag, 07 augustus 2013 07:24 Geplaatst door Sandra Woldering

    Marjolein, bedankt voor je inspirerende reactie. Herkenbaar voor velen denk ik! Ook voor mij. De enige motivatie die je nodig hebt is om jezelf klaar te maken en de deur uit te stappen, de rest gaat vanzelf! En achteraf ben je BLIJ!

    Rapporteren
  • Reactielink Marjolein woensdag, 07 augustus 2013 06:49 Geplaatst door Marjolein

    Wat mij helpt om iedere week weer te gaan sporten ook als ik ´geen zin´heb is de mantra:

    Ik heb nog NOOIT spijt gehad dat ik WEL ging sporten.......

    Voor mij maakt dat gezegde soms net het verschil tussen niet of wel gaan sporten

    Rapporteren
Log in om reacties te plaatsen