dinsdag, 22 oktober 2013 09:06

3 x energieboost! Deel 3: Energieboost rond een uur of 3 à 4. Op 't werk krijg ik dan vaak een inkakmoment.

Geschreven door 
Beoordeel dit item
(0 stemmen)
Wat kun je eten en drinken om jouw inkakmoment rond een uur of 3 à 4 te beteugelen?

Vandaag het laatste deel speciaal voor Anneke, Karin en Claudine. Naar aanleiding van een vraag op facebook kwamen er drie wensen voor een energieboost:




1 Een energieboost waar je vrolijk van wordt. (lees hier)

2 Een energieboost voor de middag, zodat je uit het werk om 17.00 uur direct kunt gaan sporten. (lees hier)

3 Energieboost rond een uur of 3 à 4. Op 't werk krijg ik dan vaak een inkakmoment.



Vandaag deel 3 Energieboost rond een uur of 3 à 4. Op 't werk krijg ik dan vaak een inkakmoment.



Tja mensen, een inkakmoment, sorry, dat was letterlijk de vraag die ik kreeg! Maar we herkennen 'm allemaal denk ik!



De reden van dit inkakmoment is een dalende suikerspiegel. Het is alweer 3 à 4 uur geleden dat je wat gegeten hebt en dus is het hoog tijd om weer iets te eten.



Wat kan ik dan nemen?


Alles wat ik ook al noemde vorige week (lees hier) kan zeker ook als middagtussendoortje gegeten worden. Dus iets degelijks als fruit en noten, een volkoren cracker of zilvervliesrijstwafel met beleg, een bakje yoghurt met fruit en/of zaden, is altijd goed!


Maar soms heb je ook echt trek in iets lekkers!

Als jij zorgt dat jouw lekkers ook voedzaam is en suiker- en zoetstofvrij....be my guest! Chocolade, en dan heb ik het over pure chocolade van minimaal 70%, geeft ook net even een boost.


Neem eens de Choco Coco Noten Bonbons. Vult goed en is voedzaam!


Of zorg altijd voor een voorraadje Notenrotsjes met chocolade. Hiermee eet je veel noot en weinig (pure!) chocolade. Gezond, erg lekker en vult je weer voor een paar uur. Wil je ze nóg vullender, voeg wat extra gebroken lijnzaad toe.


Of eet simpelweg een handje noten en een stukje pure chocolade.


Maak een smoothie met cacao.


De basis:

300 ml dierlijke of plantaardige melk naar keuze

2 theelepels cacaopoeder (neem raw cacaopoeder voor een extra gezonde smoothie)

1 banaan of 2 gedroogde vijgen/dadels (om te zoeten)



Blend in een blender en drink op. Of neem mee in een thermoskannetje met 1 ijsblokje.



Als variatie kun je ook toevoegen:

gebroken lijnzaad

zonnebloempitjes

pompoenpitjes

chiazaad

gerapste kokos

een handje amandelen

een eetlepel pindakaas

een eetlepel tahin (sesampasta)



En verzin er zelf nog maar een paar bij!



Praktisch; zijn er meer mensen binnen jouw gezin die smoothies mee willen nemen? Koop voor een ieder een thermoskannetje van 0,5 liter. Zorg dat je blender groot genoeg is om alles in 1 keer te maken en vul de thermoskannetjes. 'S avonds allemaal goed omwassen en ondersteboven op een keukenrol wegzetten. En 's morgens weer vullen! Supertussendoortje. En 3 smoothies maken is op deze manier nauwelijks méér werk dan 1 smoothie maken.



Probeer verschillende dingen en ontdek wat voor jou werkt in de middag! Zorg dat je fijn daarna nog thuis komt, zonder hongerklap. En een maaltijd kunt klaarmaken. Om daar vervolgens van te kunnen genieten!



Succes en plezier!



Laat je ons hieronder weten wat voor jou werkt! En inspireer anderen daar weer mee. Ik dank je!



Lieve groet,

Sandra
Lees 4256 keer Laatst aangepast op dinsdag, 22 oktober 2013 09:18
Log in om reacties te plaatsen