dinsdag, 08 oktober 2013 07:45

3 x energieboost! Deel 1: Een energieboost waar je vrolijk van wordt.

Geschreven door 
Beoordeel dit item
(1 Stem)
Wat kun je eten en drinken om vrolijker te worden!? 





Vandaag speciaal voor Anneke, Karin en Claudine. Naar aanleiding van een vraag op facebook kwamen er drie wensen voor een energieboost:




1 Een energieboost waar je vrolijk van wordt.

2 Een energieboost voor de middag, zodat je uit het werk om 17.00 uur direct kunt gaan sporten.

3 Energieboost rond een uur of 3 à 4. Op 't werk krijg ik dan vaak een inkakmoment.




Vandaag deel 1: Een energieboost waar je vrolijk van wordt.




Er zijn meerdere voedingsstoffen die je vrolijker maken. Ik noem er slechts enkele:




➜ Pure chocolade bevat magnesium, een mineraal dat spieren ontspant en angst vermindert. Pure chocolade bevat ook tryptofaan, wat helpt om depri gevoelens te verminderen.

➜ Bananen bevatten ook tryptofaan.

➜ Zalm en walnoten zitten boordevol omega 3 vetten. Maar zo ook makreel en haring. Omega 3 vetten helpen om depri gevoelens en emotionele schommelingen te verminderen.

➜ Spinazie zit boordevol foliumzuur, een B-vitamine die als anti-oxidant werkt. En jouw hersenen beschermt tegen vrije radicalen, die kunnen leiden tot een lage energie en emotionele schommelingen.

➜ Avocado maakt happy, omdat het serotonine bevat, een stof die wordt gebruikt in anti-depressiva. Daarnaast is avocado om vele andere reden erg gezond. 

➜ Vele noten bevatten ook serotonine. Eet bij voorkeur rauwe noten, en niet de gefrituurde en/of gezouten varianten. Op de markt en bij een natuurvoedingswinkel eenvoudig verkrijgbaar.

 

Dus wat kun je eten of drinken als energieboost waar je vrolijk van wordt?

➜ Een harinkje happen. Een volkoren bol met makreel. Of een salade met spinazie en zalm! Be creative!

➜ Een stukje pure chocolade en een handje ongebrande noten. Of maak de notenrotsjes.

➜ maak een groene smoothie van fruit naar keuze, een hand rauwe spinazie en een halve avocado. Superhealthy and happy.

➜ Maak een smoothie van melk naar keuze, 2 theelepels cacaopoeder (of rauwe cacaopoeder) en een rijpe banaan.

 

Enjoy en ik wens je veel vrolijkheid.


Deel je hieronder met ons jouw recept voor happy-food!? Dank je wel!

























Lees 3045 keer Laatst aangepast op dinsdag, 08 oktober 2013 08:05

5 reacties

  • Reactielink Sandra Woldering vrijdag, 25 oktober 2013 08:56 Geplaatst door Sandra Woldering

    Dank je wel Monique. En wat een leuk idee. Met bleekselderij wordt het dan net weer wat frisser en hartiger! Ik vind in combinatie met bleekselderij rozijntjes altijd zo lekker erdoor! Mmmm. Have fun! Lieve groet, Sandra.

    Rapporteren
  • Reactielink Monique donderdag, 24 oktober 2013 11:34 Geplaatst door Monique

    Allemaal lekkere tips en combinaties die je bloedsuikerspiegel in balans houden en zo simpel is het om niet in te kakken ;-)
    Ik wil ook nog wel eens een bakje met appel, bleekselderij, notenmix maken als tussendoortje, een verfrissend opkikkertje.

    Rapporteren
  • Reactielink Sandra Woldering zondag, 13 oktober 2013 09:28 Geplaatst door Sandra Woldering

    Leuk Karin, dank je wel en leuk als jehet laat weten! Foto kan hier helaas niet, maar op facebook of twitter natuurlijk wel! Enjoy! Lieve groet, Sandra.

    Rapporteren
  • Reactielink karin bezuijen zaterdag, 12 oktober 2013 13:25 Geplaatst door karin bezuijen

    Hoi Sandra,
    Dank je wel voor al die lekkere tips. Ik ga er snel wat proberen. Foto volgt.

    Rapporteren
  • Reactielink Arianne woensdag, 09 oktober 2013 20:49 Geplaatst door Arianne

    Oe klinkt lekker allemaal!

    Rapporteren
Log in om reacties te plaatsen